Le fin de mes avontures! - Reisverslag uit Monpazier, Frankrijk van Raf Seegers - WaarBenJij.nu Le fin de mes avontures! - Reisverslag uit Monpazier, Frankrijk van Raf Seegers - WaarBenJij.nu

Le fin de mes avontures!

Door: Raf Seegers

Blijf op de hoogte en volg Raf

19 Oktober 2014 | Frankrijk, Monpazier

Bonsoir allemaal!

We staan aan de vooravond van mijn terugkomst! Mijn laatste uren in Monpazier zijn aangebroken. Het einde van een avontuur, Een van de meest leerzame periodes van m'n leven. Uiteraard heb ik aan de culinaire kwaliteit van mijn werk gesleuteld, mooie promoties tot Chef Ponge en Chef Schrob, daarnaast weet ik wat 't is om op hoog niveau service te leveren en ben ik een echte was-en-strijk-kampioen geworden.
Allemaal handige tips en tricks voor het grotemensen-bestaan dat me volgend jaar te wachten staat. Geen studiefinanciering meer, geen gratis OV, belasting betalen en pensioen opbouwen. Klinkt allemaal zo lastig, ik moet er niet aan denken.

Ik kijk met een positieve blik terug op de lange periode in Monpazier. Het was niet alleen hard werken maar ook echt een zoektocht naar wat ik precies wil. Gelukkig ga ik jullie daar nu niet mee vervelen ;). Veel gelachen hier met de inwoners van dit schitterende Franse dorp. Ik moet zeggen dat ik een fatsoenlijk woordje Frans spreek. Meer dan ik uberhaupt had durven dromen. Nieuwe vrienden gemaakt, een totaal andere cultuur ontdekt, m'n wereldje is weer een stuk gegroeid!

Natuurlijk zat ik hier niet alleen voor de serieuze zaken. De lever heeft z'n militaire training van de afgelopen zes maanden foutloos doorstaan. Gelukkig maar. Ik heb het combineren van het vergaren van kennis en plezier maken tot in de puntjes geperfectioneerd! Een perfect voorbeeld hiervan is het etiket lezen van de wijn die ik op dat moment aan het drinken was ;).

Ik kijk echt uit naar de dag van morgen, na zes maanden zelfstandigheid is het toch weer tijd voor een periode gevuld met ouderlijke zorg. Geen was, geen stirjk, eten op tafel bij thuiskomst en natuurlijk m'n plek op de bank! Lekker spaghetti van Miepke eten, weer eens gekookte aardappelen en schnitzel op m'n bord!

Natuurlijk houden we open huis voor iedereen die verheugd is op mijn terugkomst! Een precieze tijd en datum volgen dan ook snel.

Het is mijn laatste avond, die ga ik dan ook feestelijk afsluiten! M'n tomtom dirigeert me in de richting van de kroeg! Tot snel!

Bisoux et á bientôt!

This will be the last broadcast, hope you enjoyed it! Live from Monpazier, your reporter, Raf Seegers.

  • 19 Oktober 2014 - 23:43

    Gemma:

    Hoi Raf.
    Voor morgen een goeie thuisreis en tot gauw.
    Grts.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Monpazier

Susteren - Monpazier

Oke, het avontuur is van start gegaan! Gelukkig heb ik donderdagavond nog van een laatste avondmaal en een emotioneel afscheid van vrienden kunnen genieten (Bedankt voor de spaghetti Miep, die ga ik zeker missen!). Nadat het koffer was gepakt, geleegd en, in verband met overtollige kilo's, weer opnieuw gepakt, ben ik in de vroege uurtjes van vrijdag 11 april samen met Pap & Miep richting Rotterdam Airport vertrokken. Na een korte stop bij de stomerij in Eindhoven (ik moest mijn suit nog afhalen) een lange rit over de autobaan richting Rotterdam arriveerden we bij het vliegveld. Het werd ons allen duidelijk dat het onvermijdelijke afscheid met rasse schreden naderde. Na een laatste paar kopjes koffie en een sigaretje was het zover. Afscheid, het is nu eenmaal niet gemakkelijk. Een doosje tissues verder konden Pap en Miep me eindelijk laten vertrekken! Ik heb ze nog een laatste knuffel gegeven en een hart onder de riem gestoken. Het zal immers wel goed komen hier!

Na een poosje in de terminal te hebben rondgeneust was het tijd om naar de gate te lopen om dan eindelijk het vliegtuig te betreden! Ik moest daar helaas wachten tot alle verloren honden en katten waren teruggevonden en in hun transportkooitjes gestopt waren. Het vliegtuig was bijzonder oncomfortabel, gelukkig was het maar een uurtje vliegen. Pluspunt was dat er in de rij achter mij twee kinderen van nog geen jaar gestald waren. Deze twee engeltjes hebben mij dan ook voorzien van een privé concertje tijdens te vlucht, fantastisch!

Aangekomen op het vliegveld van Bergerac heb ik mijn bagage opgepikt en werd ik opgehaald door mijn bazin. Het was heerlijk weer, zonnetje op mijn bol, een graad of 22, très magnifique! Het was een half uurtje rijden naar Monpazier. Gelukkig was er onderweg genoeg te zien. Het platteland hier is echt schitterend, velden vol bloemen zover het oog kan zien, geel, rood, oranje, noem maar op! Enkele chateau's gespot die ik de komende maanden eens van dichtbij ga bekijken. Het eerste teken van Nederlandse kolonisten in Frankrijk was (typerend genoeg) een reclamebord van bier (helaas Amstel, maar toch). De Dordogne is een klassiek Franse provincie, de huizen hier zijn prachtig. Franser vind je ze niet.

Aangekomen in Monpazier kreeg ik allereest een kleine tour door het hotel. Inmiddels heb ik de eigenaren, de chefkok, de electricien en de mede-eigenaren van Bistro2 leren kennen en het lijken me allemaal wel gezellige mensen. Gelukkig. Na de korte tour werd ik naar mijn woning geëscorteerd. Ik woon boven het restaurant Bistro2, midden in Monpazier. Het is nu nog redelijk leeg, maar in de loop van volgende week komen er weer wat mensen bij! Ik heb nu een tijdelijke kamer, vanaf zondag krijg ik mijn woonruimte tot aan het eind van de stage. Gelukkig zit hier een eigen douche en wc in dus ik hoef die met niemand te delen (Ha!). Het dorpje is niet echt wat je noemt groot, een dikke 20 minuten en je hebt elk straatje gehad. Het is wel te betitelen als "pittoresque". Alsof het gebouwd is naar de hand van een ansichtkaartje die je van ooms en tantes krijgt als ze weer eens op vakantie zijn.
De supermarkt hier ligt gelukkig dichtbij en zo kon ik meteen wat dingetjes inslaan - Bier en eten! :) Al met al een lange dag dus en ik ga dan ook nu van mijn welverdiende nachtrust genieten!

Stay tuned for more exciting news folks! Live from Monpazier, your reporter, Raf Seegers.

Bisoux et à bientôt!

Recente Reisverslagen:

19 Oktober 2014

Le fin de mes avontures!

26 Augustus 2014

La meme jour, tous les jours

06 Juli 2014

Ma vie Francais

22 Mei 2014

Un acte de présence

27 April 2014

La cuisine d´Hotel Edward 1er
Raf

Actief sinds 11 April 2014
Verslag gelezen: 2053
Totaal aantal bezoekers 8677

Voorgaande reizen:

11 April 2014 - 20 Oktober 2014

Susteren - Monpazier

Landen bezocht: